my high school year in Texas

Feestdagen

Hey allemaal.

De afgelopen tijd was best hectisch, school, soccer en natuurlijk de feestdagen. Hier een aantal hoogtepunten uit de afgelopen weken.

Thanksgiving

Dit was een feestdag waar ik naar uitkeek omdat we het in Nederland niet doen. Ik geloof dat het staat voor de pelgrims die Amerika in kwamen of zoiets. Maar hier gaat het eigenlijk alleen maar om eten, de hele dag door eten. Turkey, ham, mac and cheese, Mashed potatoes, cranberry sauce, Apple taart, pecan taart, pompoen taart, chocolade taart en nog veel meer. Wij vierden het met Mark, Melissa en hun family. Een totaal van 14 personen, maar er was eten voor 30! Meer dan de helft werd niet eens aangeraakt. Ik vond het best een verspilling van al dat eten maar Blijkbaar is veel te veel eten hebben hier een traditie, en is het normaal om de week(en) na thanksgiving alleen maar restjes te eten.

Black friday shopping

Ook hier zag ik erg naar uit! In films heb ik vaak genoeg gezien hoe honderden vrouwen vechtend een winkel in stormen voor dat ene super koopje. In het echt was het toch net iets minder spannend. Het begon al met het punt dat je er super vroeg voor moet opstaan. Totaal niet mijn ding...

Maar daar stonden we dan, om half 6 s'ochtends voor de target met nog zo'n 60 andere vrouwen. Het was leuk om te zien dat wanneer de deuren op gaan al die vrouwen als een gek naar binnen rennen. Maar daarna bleef het best rustig iedereen ging zijn eigen gang, geen gevechten over schoenen of over de laatste Kendra Scott necklase. Het bleef best wel stil. (Gelukkig) heb ik toch nog een gevecht gezien. Een +/- 20 jarige vrouw die een medewerker aanviel omdat alle shirts al uitverkocht waren. Die arme jongen had geen idee wat hem overkwam. Stiekem had ik iets meer verwacht van black friday maar het is wel weer iets dat ik van mijn Bucket list kan afstrepen.

Sinterklaas

Jaja, speciaal voor ons hier in Waco, heeft sinterklaas een omweggetje gemaakt. Eerst heb ik uren besteed met uitleggen wie "sinterklaas" nou eigenlijk is, dit was niet makkelijk. Maar zwarte piet was al helemaal lastig onder woorden te brengen! Op 5 december hebben we een speciale sint vlag gemaakt en onze schoen gezet. Natuurlijk hoorde hier ook liedjes zingen bij maar zelfs ik kon niet uitmaken wat er precies gezongen werd.

Vooral Brycen was helemaal enthousiast en gaf er zelfs een spreekbeurt over op school.

Ook hebben we pakjes avond gevierd. We speelden het dobbelspel, en we hadden surprises. Het was erg gezellig, maar ook erg raar om deze traditie met iemand anders dan mijn eigen familie te vieren.

Christmas

Kerst word hier echt mega groot gevierd! De dag na thanksgiving stond de kerstboom al. En het duurde niet lang voordat de rest van het huis, binnen- en buitenkant, eruit zag alsof de Kerstman erop heeft overgeven. (is hier een gezechte maar in Nederlands klinkt het niet echt goed...) Mijn gast gezin is dol op kerst en dat is te merken aan alles. Elke avond kijken we een kerst film, elke weekend rijden we een ronde door Waco om kerstlichtjes te zien, en dan ben ik nog niet eens begonnen over de kerstmuziek die de afgelopen 2 maanden in en uit word gedraaid. Ook word het hier gedaan aan de elf op de shelf. Dit is een elf (knuffeltje) die elke ochtend op een andere plek in het huis te vinden is en daar wat rommel maakt. (Staan wat Foto's van op) De elf kan niet aangeraakt worden door kinderen want dan zal zijn magie af nemen en doe je hem pijn. Deze elf is hier om te controleren of je op de naughty or Nice list komt en geeft alles door aan santa. Ik vind het maar een appart verhaal maar Brycen vind het geweldig. Verder staat kerst hier ook in het thema van de kerk, er word veel gelezen uit de bijbel en we gaan naar extra diensten. Om eerlijk te zijn is dit voor mij uitzitten, ik heb respect voor de mensen die dit doen. Maar zelf ben ik niet gelovig en de diensten zijn dan toch best lang en vallen niet geheel binnen mijn interesse. natuurlijk word christmas ook gevierd met cadeautjes! Vandaag vieren we het met de ouders van Dann en mogen de eerste dus opgemaakt worden. Morgen vieren we het met wat vrienden en eten we een speciale maaltijd (precies hetzelfde als met thanksgiving). En zondag hopen we dat santa zo lief wil zijn om wat langs te brengen.

Wintersport

Op (zondag) kerstdag ga ik ook nog eens met de familie Nixon op wintersport! We gaan 5 dagen naar Breckenridge in Colorado. We zullen hier gaan skiën, rodelen, rijden op een sneeuwscooter en nog veel meer leuke dingen gaan doen. Ik heb van iedereen te horen gekregen dat het een prachtig skigebied is en er blijk super veel sneeuw te liggen. Ik heb er zin in!

Verder raak ik steeds meer gewend aan het "gewone" leven hier. Op school gaat het goed, het is erg gezellig en mijn vakken zijn super simpel. 2 weken geleden heb ik in al mijn klassen een presentatie mogen geven over Nederland. Het was best sneu om te zien dat maar 1 persoon uit al mij 8 klassen Nederland wist aan te wijzen. Toch was het best leuk om te doen en ik zelf heb er ook nog best veel van geleerd. Wist u dat we in Nederland gemiddeld de langste mensen op aarde zijn? En dat een persoon gemiddeld 74 liter bier per jaar drinkt?!?

Ook met soccer gaat het erg goed. We trainen veel en hebben een erg goed team. Vorig weekend hadden we met varsity (het team waar ik in zit) een slumber party (slaapfeestje) het was erg gezellig en ik heb er super veel zin in om met deze groep meiden volgende maand aan het seizoen te beginnen.

Reacties

Reacties

Emmiiiieeeee

JALOEEEERSSS
klinkt super leuk have fun ????????????

tante Willy

Hoi Lieke, zo te lezen heb je een enorm druk programma maar geniet je er erg van.
Ik wens je hele fijne Kerstdagen ( ik hoop dat de kaart is aangekomen) en een gezellige jaarwisseling
Een hele fijne vakantie en een fantastische tijd in de USA.
Groetjes van mij

Marijke

Zo leuk om steeds je verhalen te lezen! Geniet van je vakantie en ik wens je alvast een geweldig 2017. Groeten van Marijke

Papa, mama, Jelle en Silke

Hoi Lieverd, We moesten er even op wachten maar, hij is weer super leuk! Ik vertel altijd iedereen dat het goed met je gaat, maar veel leuker is het om jou mooie verhalen zelf te lezen. Heel veel plezier met skiën! (Ben best jaloers????) Nee hoor, ook wij hebben in Fiss niets te klagen.???? Hey Lieke nog veel succes in Amerika en ik zie je volgend jaar weer???? XXX Silke. Lieke hebben jullie ook vuurwerk daar? Wij wel! Groet, Jelle

Tante Simone

Meis, wat kan jij goed schrijven!!!! Levendig, met humor maar ook met respect (want soms moeten wij hier in Nederland natuurlijk gniffelen om die "over the top" Amerikanen). Is je haar nog lang trouwens? Jij kan trouwens als ik het zo lees als je straks terugbent prima Frank het evangelie uitleggen, misschien steekt hij er nog wat van op....! Wij wensen je veel plezier de komende feestdagen. En tot in 2017! Liefs van mij en alle mannen

opa en oma

Hoi lieverd
Wat maak jij leuke ervaaringen daar in Amerka.Bij ons gaat alles naarwens, we mogen terug zien op een mooi feest 50 jaar.Nu je ouders op wintersport zijn, heb ik te zorgen voor de poes en konijn. Wij wensen je een prettige kerst en goede jaarwisseling en niet te vergeten je skivakantie.
Veel liefs van Opa en Oma
uiteraard ook de familie Cady

de Bakkertjes

Hoi Lieke, wat een enthousiaste verhalen! Blij te horen dat het zo lekker gaat! Bij ons gaat het vrij redelijk gezien de omstandigheden maar we redden het wel. Moeilijke momenten zullen blijven komen...
We zien uit naar een fijne jaarwisseling samen met je ouders!
Goede kerst en we zien je graag in het nieuwe jaar!
Paul, Hein en Laura

Paulien

Hey Lieke,
Wat een belevenissen, zeg. Echt super leuk om te lezen (ook grappig dat je Sinterklaas hebt uitgelegd...moet voor je gastgezin net zo raar zijn als voor jou Santa en de kerstelfjes...:-) )
Geweldig om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Ook leuk om alle foto's te bekijken. Ik zie je daarop stralen!
Lieve Lieke, veel plezier op wintersport in Colorado, gezellige kerstdagen en een heel goed begin van 2017, het jaar waarin je weer terug gaat komen naar Nederland... Maak nog héél veel mooie herinneringen om mee te nemen, hoor. Liefs van ons x

Zoë

Heee klinkt echt super gaaf! Zullen wij ook gewoon thanksgiving vieren volgend jaar? Heel veel plezier nog daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!