my high school year in Texas

Time flies

Het is alweer november! De tijd gaat zo snel.

Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, er is zoveel te zien en te doen. Maar helaas ben ik het schrijven er daardoor een beetje vergeten. Er is van alles gebeurt deze maand en ik zal proberen om jullie wat "highlights" uit de maand oktober te geven.

Homecomming

Kort samengevat is dit een feestweek waar gevierd word dat alle afgestuurde terug komen om hun oude school te bezoeken. De week begon met de spirit week. Dit werd gevierd met elke dag een ander thema, en iedereen verkleden zich naar dit thema. Onze thema's waren:

  • maandag: Amerika day
  • dinsdag: Hawaïen day
  • woensdag: Disney day
  • donderdag: preppy / fred day
  • vrijdag: Midway (spirit) day

Het was erg leuk om iedereen verkleed te zien, en natuurlijk liep ik er zelf ook vrolijk tussen!

Vrijdag was de homecoming game, dit is het belangrijkste deel van de week. Er word altijd een thuis wedstrijd gekozen als homecoming game en de school speelt tegen een team waar ze eigenlijk zeker van zijn dat ze zullen winnen. Omdat het een thuis game was hadden we die dag een pepreally. Hier werden ook de genomineerden voor de homecoming queen voorgesteld. Er waren 8 (senior) meiden gekozen, ze vertelden een verhaaltje, deden een gek dansje en probeerden mensen over te halen om op hun te stemmen.

S'avonds was de football game, en zoals verwacht wonnen we dik! Ik was met wat vrienden naar de game gegaan en het was erg gezellig, maar de sport football vind ik eigenlijk niks aan. Ze spelen maar 1/4 van de tijd en als ze spelen is het maar voor een paar seconden... Tijdens de rust werd de queen gekozen, ik kende de winnares verder niet.

Zaterdag was de dance. Ik ben hier met Lauryn heengegaan, en ik mocht een jurk en cowboy boots van haar lenen. Jaa echte cowboy boots, net als een echte Texas cowgirl. De zaal was erg mooi aangekleed en het was erg druk. De boots liepen vreselijk, maar ik was blij dat ik ze droeg want iedereen had ze aan, de meiden droegen boots en de jongens liepen met cowboy hoeden en belts. Het was gezellig maar de muziek was alleen maar country waarop allerlei rare dansjes werden gedaan, die ik natuurlijk niet kenden....

Het was erg gaaf om deze echt Amerikaanse feestweek mee te maken!

Fair

Ook zijn we naar een echte Texas fair geweest, er was een grote kinderboerderij, een aantal kermis attracties, een echte rodeo met cowboys op paarden die schapen vangen met laso's en natuurlijk echt Texas fair food. Ze verkochten hier het raarste eten waarvan 90% gefrituurd was, want daar zijn ze gek op hier in Texas. Gefrituurde augurken, gefrituurde oreo's, gefrituurde milkshakes, gefrituurde Candy bars en gefrituurde tomaten. Ze frituren hier alles wat je maar wilt, en het liefst doen ze het ook nog op een stokje. Ook is een turkey leg hier echt een ding, dus ik heb het ook maar geprobeerd. Helaas voelde ik met de volgende dag niet erg lekker... Wel aan te raden is de tunnel cake, het smaakt een beetje naar olliebollen, en is erg lekker

Oklahoma

Ook zijn we 2 dagen naar Oklahoma geweest. Want daar wonen de ouders van Rachel. Op de kaart leek het niet zo ver weg, maar eenmaal in de auto kwam ik erachter dat het een 5 uur durende rit was, met plaspauzes om de 20 minuten... -_- Eindelijk aangekomen ontmoeten ik Rachels ouders, ze zijn erg aardig en waren erg gastvriendelijk. Eerst volgden we een Tour over Oklahoma State Universitie (OSU), dit is de college waar Rachel is heen geweest. Het was erg groot en erg oranje! Het was hier namelijk dit weekend homecoming dus alles was versierd in de schoolkleur, oranje. Ook stonden er allemaal praalwagens gemaakt door de sororities, het zag er erg mooi uit. Toen hebben we een rondleiding gedaan door Oklahoma city down town. We zijn langs Eskimo Joe's geweest, hebben het momorial bezocht, zijn wezen winkelen En hebben een beetje door down town gezwerfd. Oklahoma lijkt verder erg veel op Texas, al gaat her daar meer over de indianen en hier over cowboys.

YFU camp

Deze maand was er een yfu Halloween camp. Een van de vrijwilligers heeft een lakehouse in de buurt van Houston en hier kwamen we me een groep exchange students bij elkaar. Het was erg leuk om kinderen van over de hele wereld te leren kennen en om eindelijk iemand te spreken die begrijpt hoe jij je voelt. Tijdens dit weekend deden we allerlei spelletjes, carften we een pompoen en deden we een Halloween costume wedstrijd die ik won! Het was erg gezellig en ik hoop dat ik nog een keer met ze kan afspreken. Zelf vond ik het vooral erg interessant om met de studenten uit China, Indonesië, de Filipijnen en Japan te praten omdat hun cultuur zo anders is dan de mijne, maar ook alle anderen studenten uit bijvoorbeeld Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Zwitserland zijn erg aardig.

Halloween

Ook heb ik dit jaar "echt" Halloween gevierd. Verkleed als ninja turtle (moest toch wat) ben ik eerst met Brycen en Sarah langs de huizen geweest, ondanks dat ik met hier 10 jaar te oud voor voelden was het toch iets dat ik eens in mijn leven gedaan wilden hebben.

Later op de avond ben ik naar een Halloween party gegaan waarvoor ik was uitgenodigd door een vriendin van school. Zij zelf is van Mexicaanse afkomst en zij vierde dus een soort Mexicaanse versie van Halloween, er werden veel spelletjes gedaan en er werd eten gegeten waar ik nog nooit van gehoord had. (het was erg lekker, maar erg pittig!) Ook werd er veel gedanst. Zoals de meeste van jullie wel weten is dansen niet helemaal mijn ding, maar ik heb er het beste van gemaakt en was een erg leuke avond.

Soccer

Nadat ik gestopt ben met basketbal, begon ik sport toch wel weer te missen. Daarom ben ik gaan praten met de soccer coach en hij besloot me een kans te geven. Ik mocht een week mee trainen en dan zou hij beslissen of ik mocht blijven of niet, en hij besloot dat ik mocht blijven! De kans dat ik een echte game zal spelen is super klein, maar ik sport weer en ik hoor bij een team en dat is iets wat ik erg miste. De trainingen zijn nu 5 dagen per week, en ze zijn erg zwaar. 3 x per week kracht training in de gewichtheffings room (met een speciale coach), 1x sprint training (met een speciale coach), 1x ... En dinsdag na school hebben we een extra class over wat we wel en niet mogen eten en over slaapgedrag. Over +/- een maand begind het seizoen, we hebben 2 wedstrijden per week en we zullen dan voor, tijdens en na school trainen. Ik ben in de verdediging geplaatst, blijkt toch echt een familie trekje te zijn.

Verder gaat het erg goed, ik doe veel leuke dingen met mijn hostgezin we gaan veel Nasr de film, we zijn naar sixflags geweest, ik ben wezen winkelen met de meiden, ik game met de boys en we spelen soccer, football of wat dan ook in de tuin. Het is hier erg gezellig en ik begin me iedere dag meer thuis te voelen. Ook ga ik veel om met Lauryn, zij is een senior bij mij op school (een jaar hoger dan ik). We hebben geen lessen zamen, maar we doen veel buiten school, zo gaan we altijd zamen naar de football games, zijn we naar een baylor basketbal game geweest, gaan we soms naar de film, zijn we wezen schilderen en blijf ik daar soms eten. Haar gezin is ook echt super aardig en ze hebben me mee gevraagd op wintersport! Na kerst ga ik dus een weekje met ze naar Colorado om daar te skiën of snowboarden en om te rijden op een sneeuwscooter!!! Ik heb er nu al zo veel zin in! Maar er staan nog veel meer leuke dingen op het programma. Zo is het over een weekje vakantie, en dan gaan we een paar dagen naar Austin, als we terug komen is het thanksgiving wat gevierd gaat worden met super veel eten, dan Black Friday shopping, daarna wordt er Sinterklaas gevierd (ja, die komt ook even langs Texas) en nadat natuurlijk Kerst dit is de favoriete feestdag van Rachel en ze heeft zo veel spullen om het huis mee te versieren!

Komende maand zal ik wat meer proberen te schrijven, x Lieke

Reacties

Reacties

Papa

Mooi verhaal topper!!! Xxx

Sabina

Wat leuk om vanaf de zijlijn mee te mogen lezen en zo jouw avontuur te volgen!

Tante Willy

Lieke wat een prachtig verhaal. Je beleeft een prachtige tijd in Amerika. Geniet er van!!!!!!!

Tante Simone

Wat een avontuur! En wat een schrijftalent ben jij! Heel fijn om te horen dat het zo goed met je gaat daar in het verre Amerika. Enne je zal het niet geloven maar als je terugkomt, zul je zien dat wij hier in gravenstraat 2 nieuwe caviavriendinnetjes hebben! Nog heel veel plezier daar lieke (lukt het trouwens wel om de bal niet met de handen aan te raken tijdens je soccer training, lijkt me best moeilijk als je korfbal gewend bent....)

Albert en Marijke Koek.

Leuk Lieke jou verhalen te lezen.Ik belde je Oma,en daar waren je ouders.Wij waren benieuwd hoe je het had in Amerika.En nu hebben wij ook je reisverslag.Fijn dat je het zo naar je zin hebt,geniet ervan.Groetjes van ons.x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!