my high school year in Texas

Midway high school

Ik zit nu al weer 2 weken op Midway, het is een mega school met wel 2426 leerlingen en meer dan 200 leraren. Ik ben een junior en dat is het 3e jaar, maar ik zit in klassen met leerlingen uit alle jaren. Ze hebben hier op school veel meer vakken dan op het VLC! En het is hier heel normaal om een Midway of baylor (de plaatselijke college) shirt, trui of ander kledingstuk aan te hebben. Ik vind dat er echt heel raar uitzien. Omdat ik zelf nooit met een VLC shirt naar school zou gaan.

Op een normale schooldag moet ik om 6 uur opstaan... Want om 7 uur staat de schoolbus voor, een half uur later kom ik aan op school waar iedereen verzameld in de kantine hier kan je ontbijten als je wilt maar ik heb dat tot nu toe nog niet gedaan.

- Mijn eerste les is art dit is gewoon tekenen het is erg gezellig en bijna hetzelfde als op het VLC.

- Mijn tweede les is Engels 2 de eerste week had ik Engels 3 maar hier begreep ik helemaal niets van, dus ik ben maar naar een niveau lager gegaan. Ik zit nu in een klas met vooral sophmores maar ik vind het veel leuker want zij zijn van mijn leeftijd en ik begrijp er ten minsten iets van.

- Dan heb ik journalism/photojournalism dit vind ik best leuk, we leren hoe we iemand moeten interviewen, en hoe we nieuws en krantenberichten schrijven. Helaas koos de docente wie waar moest gaan zitten en ik werd achterin de klas gezet naast Paul... Paul is niet onaardig maar hij is super stil en de president van de schaakclub. Niks tegen schaken maar die club bevat alleen maar nerdjes en Paul is echt de ultieme nerd, veel puistjes, een brilletje, een beugel, puntschoenen, blouse in zijn te hoog zittende broek en op football game dagen een rood Midway strikje..... Soms heb ik gewoon medelijden met die arme jongen... Dit uur is ook het Midway Morning news, hierin word verteld wat er gebeurt op school. Ook moeten we allemaal opstaan en zingen voor de Amerikaanse en daarna de Texaanse (?) vlag. Ik vind het er zo raar uitzien net alsof iedereen gehersenspoeld word!!!

- Dan heb ik principal human survecus (zoiets) ik weet nog steeds niet precies wat dit is maar op dit moment gaat het over de eigenschappen van leiders enzo. Ik zie me zelf niet echt als een leider maar we doen veel opdrachten zoals koken en voetballen in school. Waar het vak echt voor is weet ik niet maar ik vind de klas erg gezellig!

- Daarna heb ik adverture and outdoor eerst had ik nu Basketball training maar hier vond ik niets aan iedereen speelde om zelf te scoren en schreeuwde tegen elkaar. Ook ik werd helemaal gek van de ouders die zelfs tijdens schooltijd staan te schreeuwen hoe goed hun kind is en hoe slecht de rest wel niet. Dus heb ik besloten om het om te draaien voor adverture and outdoor in deze les gaan we soms wandelen, huttenbouwen en vissen (ja, net de scouting!) op dit moment leren we over wapens, ik ben de enige die nog nooit geschoten heeft en niet weet hoe alles werkt...

- Dan heb ik lunch. Hier heb je 3 verschillende lunch tijden omdat niet iedereen in de kantine past ik heb C lunch dat is de laatste en dat is wel jammer want veel van het eten is dan al weg en er blijft dus alleen het vieze over. Ook is de lunch niet echt gezond je kunt kiezen tussen een stuk pizza, een hamburger met friet, een soort taco of (nieuw sinds dit jaar) witbrood/wrap met cheddar cheese. Het is allemaal niet echt lekker. In de lunch zit ik meestal bij mollie en nog 3 meiden (weet hun naam niet...)

- Na de lunch heb ik U.S. History. Ik ben duidelijk de jongste van de klas maar iedereen is erg aardig. Het gaat nu over het begin van Amerika. Donderdag had ik mijn eerste toets, ik begreep er niets van! Ik had wel geleerd maar er werden allemaal woorden gebruikt waar ik nog nooit van gehoord had. Ik snapte geen enkele vraag en koos voor het antwoord dat het leukste klonk. Ik was dus ook niet heel verast toen ik de volgende dag mijn cijfer terug kreeg... Ik had 33 punten, een dikke F dus. Gelukkig vond mijn docente het niet erg maar nu moet ik volgende week na school komen voor bijles.

- Dan heb ik forensic science ik vind dit vak echt geweldig! Mijn docente heeft zelf bij de FBI gewerkt en is super aardig. Ze verteld allerlei verhalen over moordzaken en we leren hoe we die moeten oplossen en hoe je de dader kunt vinden. Ook doen we drie keer per week een practicum over bijvoorbeeld hoe je bloed kunt opsporen en hoe je erachter kunt komen met welk wapen iemand vermoord is.

- Ik eindig met algebra 2 dit is best saai en het gaat over allemaal dingen die ik al lang gehad heb. Eerst zat ik aan de tafel bij drie meiden en het was erg gezellig. Alleen was de docente het daar helaas niet mee eens. We zijn uit elkaar gehaald en nu zit ik bij 3 jongens aan de tafel ze zijn wel aardig maar heel serieus met wiskunde dus praten ze niet erg veel.

Als de bel gaat loop ik naar buiten stap ik in mijn schoolbus (nummer 165) dat is altijd even zoeken want er staan er meer dan 15. En rij ik naar het huis. Meestal maak ik dan mijn huiswerk, praat wat met cordelia en kijk wat TV. Het avond eten wat ik hier krijg is ook niet echt gezond. Meestal is het Mac en cheese, een stuk pizza, iets van taco's of iets wat smaakt naar plastic. De afgelopen weken heb ik maar 1 keer groente gegeten (doperwten) normaal hou ik niet zo van groenten maar ik begin wat gezond eten nu toch wel te missen.

Reacties

Reacties

Ronald van Eijk

Hoi lieke
Ik hadden heel lang verhaal getypt toen was de batterij op en kon ik het niet meer terug vinden sukkel dat ik ben .
Ik lees dat er veel verspillen zijn met Nederland .
En weinig groente dat is best jammer misschien zelf groente kopen en koken voor de mensen daar wellicht vinden ze het lekker beter als hamburgers toch .
Je krijgt ook schieten dat vind ik wel leuk natuurlijk doen mensen er gruwelijke dingen mee maar eigenlijk is het handig als je kan schieten stel je moet een keer zelf je eten regelen in de natuur en je kan schieten is dat mooi mee genomen .
En we kunnen een wedtrijdje kaart schieten bij ons als je weer terug bent.
Ik was ook benieuwd hoe het weer daar is .
Volgens mij is je gastgezin wel aardig en goed voor je al is het natuurlijk voor jou en hun wennen aan alle dingen die eigenlijk best anders zijn als hier .
Ik lees dat school ook best anders is zo uniform zal je best staan ha ha .
Gaan jullie ook wel dingen doen savonds of heb je het zo druk dat alleen in het weekend wat kan ondernemen .
Wat een vragen allemaal hè .
Hier gaat alles zijn gangetje karin en ik zijn heel druk we gaan twee mooie projecten doen het renoveren van twee woningen .
Met stanley gaat het erg goed ze school vind hij erg makkelijk nu hij mavo doet het even relaxter ,de voetbal gaat moeizaam ze moeten de goede formules binnen het team nog vinden , ze verliezen op dit moment nog alles maar het is natuurlijk ook een hele zware competitie voor ze dus hopelijke gaan ze het toch een mooi seizoen van maken .
Ik heb nog een mooi verhaal twee jaar gelden is onze vijver ingestort en de twee koi karpers zijn in de sloot achter ons in sloot gekomen nu zagen we een koikarper oranje van ons zwemmen hij was erg groot geworden we dachten dat hij dood zou zijn mooi hè.
Ons weekend is weer om we zijn gisterenavond naar de nacht van neotunes geweest dat was erg leuk dus nu op tijd naar bed en er staat weer een drukke week te wachten met mooi weer .
Ik hoop gauw weer wat van je lezen ik hoop dat je het naar je zin houdt en erg veel plezier zult hebben tot schrijfs weer groetjes van ons

Henriette

Ha Lieke, als ik je verhaal lees is het net of ik je hoor praten, je schrijft het zo levendig, ik zie het helemaal voor me! Stoer hoor hoe jij omgaat met alle nieuwe ervaringen. Ik kijk uit naar je volgende blog, hopelijk beleef je weer veel leuke en interessante dingen de komende tijd!

Paulien

Hoi Lieke,
Super leuk om te lezen hoe het daar met je gaat. Wat een andere wereld zeg!
En wat een spannende vakken zitten erbij op school. Het lijkt wel 'levend cluedo' ;-) Beter dan het saaie VLC.
Pas maar op dat je door al dat 'ongezonde eten' niet het Amerikaanse postuur krijgt...Haha
Lieve Lieke, ik blijf je blog volgen. Echt leuk hoe je het allemaal beschrijft. Zo lijkt Texas een stuk dichterbij en het is fijn om te lezen wat je daar allemaal beleeft. Heel veel plezier en liefs van ons x

Frank Wijnberg

Hey meissie,

Jij moet schrijfster worden; wat zijn jouw verhalen mooi om te lezen. Je ziet het voor je; fantastisch!!

Erg leuk om te lezen allemaal en ik zie het helemaal voor me hoe jouw schooldagen er uit zien.
Ik vind het top van je hoor wat en hoe je het allemaal doet. Wat anders allemaal hè.

Je moet eens in de winkel wat groenten kopen en brocolli

Frank Wijnberg

Mijn verhaaltje werd plots afgebroken. Haha.
Wat ik natuurlijk wilde zeggen is dat je eens bijv. broccoli zou kunnen kopen en wat potatoes en ze eens een lekker maaltje voor zou kunnen zetten. Haha. Hamburgertje en een kaas suasje erbij ( dat dan wel) en lekker smullen.
Nou Lieke, heel veel.succes daar. Je mag trots zijn op jezelf!!

Kusjes van ons allemaal hier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!