my high school year in Texas

De eerste week

Ik ben hier nu alweer ruim een week, en ik heb het erg naar mijn zin. Mijn gast gezin is erg aardig en ik kan het goed vinden met mijn gastzussen Kayli en Cordilia. Het huis waar in ze wonen is niet super groot en ik deel mijn kamer dus met Kayli. Het gezin heeft 6 huisdieren(!) 3 katten en 3 honden (2 huskey's en 1 poedel(tje) en tijdelijk is er nog een poedel, die is van hun oma. Verder is het een heel aardig en gezellig gezin, ze zijn dol op films en series kijken en iedereen kan zomaar binnen lopen en aanschuiven voor het eten. Ook doen ze veel leuke dingen zoals naar de markt gaan, zwemmen, sporten, naar Dallas gaan, naar een trampoline park gaan, winkelen en eten, vooral veel eten! Texas is echt super groot en dat is te merken aan alles, aan de winkels, de auto's de wegen, aan de huizen die allemaal vrijstaand zijn en aan het eten. De porties zijn namelijk veel groter dan dat ik ze in Nederland kreeg, en alles is ook nog eens veel ongezonder. Veel eten smaakt dan ook erg zoet of gewoon chemisch. Zoals sweet Thea het is een soort ice tea maar dan met 6 scheppen suiker (net te drinken!) of ontbijtgranen, degene die ik tot nu toe heb geproefd zoen er al te kleurrijk uit voor iets wat goed voor een mens kan zijn of er zit een laag suiker overheen gegoten. Gelukkig is er ook voedsel wat ik wel lekker vind, zoals pizza, taco's en pancakes. Alleen is dit voedsel ook niet heel gezond.. Ik hoop maar dat ze op school iets beters voor me hebben, want morgen is mijn eerste schooldag op Midway High!!! En ik heb er gewoon zin in! (Is nog nooit gebeurt) Ik ga naar school met de schoolbus, zal mijn schoollunch eten in de kantine (die wel 5x groter is dan die van het VLC) en ik zal vakken volgen als Art, journalism/photojournalism, forensisch science en basketbal. Hopelijk kom ik in het basketbal team maar daarvoor zal ik eerst de try outs moeten halen. Als ik dit niet haal heb ik alleen de trainingen. Ik ben woensdag al in de school geweest om mijn vakken te kiezen en mijn aanmelding te voltooien. Toen ben ik ingedeeld in de 11de grade dus ik ben een Junior. Ik ken verder nog niemand die dat ook is, maar het zal vast wel goed komen!

En dat vrouw op die op de bank lag te slapen is Amber, zie is een vriendin van Angela maar heeft geen huis. Komende winter zal ze de garage huren om daar te slapen maar omdat dat nu te warm is slaapt ze op de bank.

Reacties

Reacties

Karin

Leuk Lieke om je belevenissen te volgen. Heel veel succes op je nieuwe school! Hier nu ook mooi weer maar de bbq hou je volgend jaar nog tegoed hoor !

Veel plezier groetjes Karin Ronald en Stan

Henriette

Ha Lieke, super om te lezen dat je zo'n goede start hebt gemaakt! Je gastgezin klinkt erg gezellig, op High school ga je het vast ook heel erg naar je zin krijgen! We denken aan je, groetjes Henriette Bob Iris Stian en David

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!