my high school year in Texas

Hallo Texas!

Vandaag (zaterdag 13 augustus) is het dan allemaal echt begonnen. Vroeg opgestaan en daar stond ik dan om kwart voor 8 op Schiphol. De afgelopen weken had ik me dat moment al vaak voorgesteld maar dan was het nog alsof het niet echt ging gebeuren. Maar toen ik daar eenmaal stond en afscheid moest nemen van vrienden en familie kwam het toch wel even binnen dat ik nu echt in dat vliegtuig zou stappen en 10 maanden ik Texas ga wonen. Ik gaf iedereen een knuffel en dat was het dan. Ik moest alleen door de douane, opzoek naar de gate en natuurlijk alleen vliegen. Mijn eerste vlucht was van Schiphol naar Philedelpia en duurde +8 uur. Alles ging goed alleen het vliegen duurde super lang! Toen we (eindelijk) landen moest ik bij de douane mijn paspoort, visum en ticket laten zien voor de volgende vlucht. Maar dit duurde best lang omdat hij me allemaal vragen ging stellen over wat ik hier kwam doen, waarom Amerika, over mijn nieuwe school, over mijn oude school en over mijn visum. Ook riep hij er een andere douane bij om alles nog een keer te controleren. Maar sommige vragen die ze stelden begreep ik niet want ze gebruikten zulke moeilijke woorden, dus gingen ze opzoek naar een vertaler maar ze konden niemand vinden. Na 25 minuten besloten ze toch maar dat het wel goed zat en mocht ik (gelukkig) doorlopen. Toen moest ik opzoek naar mijn koffer want die moest weer door een scan om te kijken of er niets inzat wat nier het land in mag, en natuurlijk ging er bij mij een piep af... Dus mocht ik in de rij gaan staan on te kijken waardoor die piep afging. Maar dit dure weer 20 minuten voordat ik aan de beurt was. Gelukkig vonden ze niets vonden ze niets en mocht ik gewoon verder, maar ondertussen was ik al helemaal aan het stressen want ik wilden niet te laten komen voor mijn volgende vlucht. Dus leverden ik mijn koffer in en mocht ik voor de derde keer door de douane (dit ging gelukkig wel snel) en ging ik opzoek naar de gate. Ik rende nog met dit over het vliegveld en toen ik de juiste gate aankwam was ik daar 2 uur te vroeg... Omdat ik bang was dat ik zou verdwalen als ik rondjes zou gaan lopen, besloot ik daar maar te gaan wachten. Gelukkig was er WiFi en waren de mensen om me heen erg aardig. Na 2,5 uur mochten we eindelijk het vliegtuig in. Deze vlucht ging van Philedelpia naar Dalles en duurde +/- 2,5 uur. De vlucht verliep verder prima. Toen ik aankwam bij de kofferophaalband stonden Cordelia en Jensen met een door Cordelia gemaakte poster. We pakten mijn koffers en stapten in de auto op weg naar Hewitt. Ze waren meteen al erg aardig en Cordelia had veel vragen over Nederland. Eenmaal aangekomen bij het huis ontmoeten ik Kayli ze begroeten me uitbundig en ook zij is erg aardig. En er lag een vrouw op de bank te slapen maar ik heb nog geen idee wie dat is... Ik heb nog even met ze gepraat en wat pizza gegeten maar toen ben ik maar naar bed gegaan omdat ik erg moe was door de vluchten eh door het tijdsverschil. (Bij jullie is het nu al 7.30 in de ochtend) Morgen ontmoet ik Angela want zij is nu nog aan het werk, en gaan we ergens zwemmen. Dus ik ga maar eens slapen! Welterusten.

Sorry dat ik dit zo laat plaats, eerder had ik nog geen internet.

Reacties

Reacties

Paulien

Lieve Lieke,

Wat fijn dat je gastgezin je zo'n warm welkom heeft gegeven na al dat gedoe tijdens het vliegen...
Heel veel plezier daar. Wat zul je veel nieuwe ervaringen opdoen! Lekker genieten en...we gaan zeker jouw blog volgen.

Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!