my high school year in Texas

Nieuw gezin

De laatste tijd heb ik niets meer gepost. Dit komt omdat er aardig wat veranderd is. In het huis waar het verbleef ging het niet erg goed en na een aantal gesprekken met YFU en met mijn schoolcounselor besloten ze me hier zo snel mogelijk weg te halen. Vorige week donderdag werd er een mail gestuurd naar alle (ruim 200) docenten bij mij op school of ik daar kon komen wonen. Vrijdag waren er al verschillende reacties. Dit weekend wilde ik liever niet in het huis zijn want het was allemaal een beetje akward dus bleef ik vrijdag bij een vriendin van school logeren. Zaterdag was de oriëntation van YFU central Texas, ik werd vroeg opgehaald bij Anna en reed met Charitie en haar hostdochters Marit (uit Nederland) en Matilde (uit Denemarken) naar de oriëntation. Het was erg gezellig en leuk om kinderen van over de hele wereld te leren kennen die het zelfde meemaken. Na de oriëntation was er een poolparty ook dit was erg gezellig. (Ik heb er een aantal foto's van geplaatst) s'avonds reed ik terug met Charitie en de meiden want ik bleef daar logeren. De volgende ochtend (zondag) vertelde Charitie me dat ze vandaag een huisbezoek had bij een gezin genaamd de familie Cady. Ze vertelde me over de Hostmom Rachel, zij werkt bij mij op school in de administratie, haar man Dan en hun drie kinderen Brendon van 13, Sarah van 11(die helemaal enthousiast was dat ze een zus kreeg) en Brycen van 9. Toen ze me naar huis bracht (vlak voor ze op huisbezoek ging) vertelde ze me alvast mijn koffers te pakken wat het kon erg snel gaan. Ze bleek gelijk te hebben. De volgende dag werd ik op school naar de counseloffice geroepen. Hier zaten mijn counselor (Melissa) en mijn Rachel (mijn nieuwe hostmom) ze waren erg aardig en vertelde me dat ik na school werd opgehaald door Charitie en naar mijn nieuwe familie werd gebracht.

Ik woon hier nu alweer een week en het is great. Iedereen is super aardig en erg open. Toen ik voor het eerst binnen kwam had Brendon met lego het woord welkom gemaak en Brycen had een verjaardags cadeautje (een paarse glitterpen). Ze hielpen me met mijn spullen en waren erg aardig, ze hadden iets waardoor ik me erg welkom voelden. Ze behandelen me als hun eigen dochter/zus, en zijn ze erg geïnteresseerd in Nederland, in onze gewoontens, ons eten en onze feestdagen. Brycen en Sarah zijn nu al bezig met het maken van hun sinterklaas surprise. (; Het huis waar we wonen is erg groot en staat in Waco dicht bij school. Ook heb ik mijn eigen kamer, met inloopkast en eigen badkamer! We doen veel leuke dingen zoals naar de bioscoop gaan, in de tuin een soort Riddertje spelen (vooral de jongens zijn hier dol op), basketballen, s'mores maken, naar de markt gaan, ik ben wezen sporten met Rachel, winkelen met Sarah, (de eerste) football wedstrijd van Brycen kijken, koken en eten. Het eten hier is een stuk beter! En erg lekker. Er word hier veel meer zelf thuis gekookt en dat bevalt me een stuk beter.

Ik kan het erg goed vinden met Brendon, Sarah en Brycen, en volgens mij vinden zij het ook leuk dat ik hier ben. Vooral Brycen, die kwam na twee dagen al naar me toe en zij "is it to early to tell you that I love you". Hij is echt adorable!

Op school gaat het ook erg goed. Ik heb het erg naar mijn zin en het zal een aantal vrienden waar ik mee naar de football games ga of andere dingen mee doe. De football games vind ik erg leuk maar ik snap er niks van... Ook zijn de pepreallys erg gaaf! Dit is ip de dag van een thuis football game dan komen alle leerlingen (2525) en alle docenten (+200) docenten naar de arena en dan moedigen we de footballspelers aan voor de wedstrijd. Ook speelt de band, zingt het koor, word er een kort toneelstukje opgevoerd, doen de cheerleaders hun ding en word er een schreewwedstrijd gehouden tussen de verschillende jaren. Vrijdag was de Black Ligt pepreally, dit was extra gaaf. (ik heb er een foto van geplaatst) Mijn cijfers gaan oke, en ik zit in meerdere school clubs.

Alles gaat hier dus weer goed en ik heb het erg naar mijn zin in mijn nieuwe gezin!!!

Reacties

Reacties

Pappa & mamma

Wij willen alleen maar even laten weten dat we onwijs trots op je zijn! ????

Tante Willy

Het klinkt hartstikke "cool" om in de taal te blijven
Lieke????
Fijn dat het zo opgelost is
Veel liefs

Annemiek

Wauw zeg! Inderdaad een hele happening!
Maar knap van je Lieke hoe je dit eventjes oplost!

de Bakkertjes

Natuurlijk waren we volledig op de hoogte hoe het mis ging in het andere gezin. Net als je ouders maakten we ons daar behoorlijk zorgen over. Maar je hebt het uitstekend opgelost! Blij toe! Nu gewoon een prachtig schooljaar er van maken! Groeten van ons allen

Paulien

Wat geweldig dat je nu lekker wel een fijn gastgezin hebt! Stoer opgelost, Lieke. Nu gaat het grote genieten beginnen bij leuke mensen in huis en ga je eindelijk fijne ervaringen opdoen. Heel veel plezier en... we vinden het erg leuk om af en toe eens iets van al je avonturen te blijven lezen (ook al heb je vanaf nu natuurlijk helemaal geen tijd om te schrijven... :-) ). Veel liefs x

Jolanda

Ik had niet meegekregen dat het niet goed liep bij je gastgezin. Dat zal niet makkelijk geweest zijn. Maar super dat je nu een nieuw gastgezin gevonden hebt! Stoer mens ben je!

Henriette

Oh mens wat ben ik blij voor je (en je ouders!) dat je toch nog goed terecht bent gekomen! We hadden met je te doen hoor. Geweldig hoe school en YFU doorgepakt hebben en hoe sterk jij bent geweest die moeilijke periode! Enjoy!! Hou je ons op de hoogte? Gr. Henriette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!