my high school year in Texas

Over de helft

Over de helft.

Het is alweer februarie, en dat houd in dat de helft van mijn Exchange year er alweer op zit.Eigenlijk voelt dit heel erg dubbel, aan de ene kant voelt het alsof ik hier nog maar net ben, maar aan de andere kant is 5 maanden van huis zijn toch ook wel weer lang, en begin ik thuis, Mijdrecht en alles eromheen toch wel te missen. De afgelopen tijd is heb ik niets geplaatst. Sorry... Hier zal ik dus wat highlights geven over de laatste maanden.


Wintersport

Zamen met de familie Nixon en de familie Brown ben ik dit jaar op wintersport geweest in Colorado. Op 2de kerstdag pikte de Nixons mij op en vertrokken we naar Breckenridge.De reis duurde 15 (!) uur, het was een lange zit, maar erg gezellig. Lauryn is een fan van country muziek en dat hebben we dus ook de rit naar geluisterd. Zelf was ik niet echt een fan van country muziek, dacht ik. Maar na 10 geluisterd te hebben naar Seth ennis, Josh Abbott and Aaron watson geluisterd the hebben begin ook ik de muziek van deze cowboys steeds beter te vinden. De rit duurde lang maar we kwamen langs veel verschillende plaatsen, van echte cowboy stadjes tot de great plains, waar je echt uren door niets rijd. (Zo raar!) We maakten een tussen stop in Amerillo en de volgende dag kwamen we (eindelijk) aan in Breckenridge. Hier werden we opgevangen door de familie brown. Zij zijn bevriend met de Nixons en hebben hier een prachtig (vakantie) huis waar we allemaal verbleven. De Brown's waren erg aardig en gastvrij. En die middag nog, besloten we om een wandeling te gaan maken. Het was een mooie maar zware wandeling omdat je voeten bij elke stap diep wegzakten in de sneeuw. En het ergste was dat de wandeling super lang duurde!Waar we dachten een snellere weg te weten, raakte we verdwaalt. Niet wetend waar we waren liepen we alleen maar verder weg van het huis. We hadden gerekend op een wandeling van een uur maar het duurde uiteindelijk ruim drie uur om terug te komen... De volgende dag hebben we geskied, dit was erg gaaf! De pistes waren great en vooral de Browns zijn erg goede skiërs. Verder hebben we op een snowscooter gereden, gesleed, gewinkeld, spelletjes gespeeld en gewoon de vakantieganger uitgehangen. Het was erg leuke week, en het was Nice om de familie brown te leren kennen.


New years eve

Vrienden, familie, vuurwerk en olliebollen dat is hoe ik normaal mijn oud en nieuw vier. Dit jaar was dat helaas een ander verhaal. Toen ik rond vroeg wat mensen gingen doen op new years eve, kwam ik er al snel achter dat het in Nederland veel groter word gevierd dan in Waco, Texas. Waar ik in Mijdrecht gewend ben om de hele dag door al vuurwerk knallen te horen, en in de avond de lucht word verlicht door prachtig sier vuurwerk. Het ik hier geen vuurpijl gezien en geen knal ert gehoord... Ook hebben ze hier nog nooit gehoord van olliebollen! Waar mijn opa altijd uren in zijn schuur 200 olliebollen staat te bakken, die we dan met de hele familie in een dag opeten. (Vooral mijn broertje is hier echt een talent in!) Eten ze hier alleen black eye beans. Bonen, dan is het zo'n feestelijke avond en dan is het enige wat je krijgt bonen. rare, vies smakende bonen. Ik vond er niets aan. En waar oud en nieuw normaal word gevierd met vrienden en familie voelde ik me dit jaar best alleen. Natuurlijk was mijn gast gezin er wel maar dat is toch anders. s'nachts heb ik de baldrop gekeken maar de rest lag allang te slapen. Conclusie, new year is in Nederland een stuk gezelliger (en het eten is veeel beter!) volgend jaar blijf ik gewoon in thuis tijdens oud en nieuw.


School

Op school gaat het nog steeds goed. Mijn klassen zijn leuk, en de mensen zijn aardig. Mijn favoriete klas is journalism, maar ook forensic science is erg interesant. Ook is er een paar weken gelden een andere Exchange student hier op Midway begonnen. Victoria, uit brasilie. Ze is erg aardig en het is fijn dat er iemand is die begrijp hoe het is om een Exchange student te zijn. Zij is hier alleen voor een half jaar, en haar Engels is nog niet zo goed. Maar het leuk om haar rond te leiden en nieuwe, Amerikaanse dingen te laten zien.

Soccer gaat goed, we trainen veel maar het betaald af want veel wedstrijden worden gewonnen. Ook is het erg leuk om onderdeel te zijn van een team. Om de week hebben we team dinner, en andere uitjes. Ook ga ik sinds kort met een aantal meiden uit het team mee naar de kerk op woensdag avond. Bij deze kerk hebben ze een veel grotere jeugd groep en zijn ze minder streng gelovig en dat bevalt me toch ietsje beter.

Over een paar weken zal ook mijn eerste echte (hiervoor hadden we alleen oefen competities) journalism competitie beginnen. Het gaat als volgt. Samen met ongeveer 25 andere high school studenten van allerlei verschillende scholen neem je plaats in een klas lokaal. Hier krijg je een uur de tijd om een verhaal te lezen en daar een nieuwsbericht over te schrijven. Het schrijven van een tekst gaat me opzich prima af, maar een belangrijk onderdeel waar de jury's op letten is spelling. En dat is nooit echt mijn sterkste punt geweest. (Al helemaal niet in een andere taal) In het Midway journalism team zitten 10 mensen, allemaal meiden. Het is erg gezellig en ik zie uit naar het eerste tournament!


Concert

Zaterdag avond ben ik met Lauryn en Taylor naar mijn eerste concert geweest!

Het werd gegeven door Aaron Watson, een echte country zanger uit Armarillo Texas. Lauryn en Taylor waren helemaal enthousiast en heel Waco was in ban van deze zanger dus ik moest wel gaan. Het werd gegeven hier in Waco in de hal waar normaal rodeo's worden gehouden. Dus daar stond ik dan, in een rodeo stal, tussen honderden mensen die eruit zagen alsof ze net uit een western film kwamen lopen. De cowboys gekleed in boots, een (geruite) blous ingetukt in een te wijde spijkerbroek met een mega belt, en om het plaatje compleet te maken een cowboy hoed. De cowgirls droegen een jurkje that is way to low on the top, and way to short on the bottom, en natuurlijk een paar cowboy boots. Ik stond versteld, Taylor kwam lachend op me aflopen en zij "Welcome in the real country part of Texas girl" Ondanks dat het country accent van Aaron zo zwaar was dat ik geen idee had wat hij nou eigenlijk zong, was het een erg leuke en gezellige avond!


Druk programma

Ook de komende weken staan al helemaal vol geplanned. Eerst is dit weekend Mardi Gras, dit is een soort carnaval. Samen met andere Exchange students hier in Texas komen we bij elkaar in Galviston waar we zaterdag in de parade zullen lopen als crew yfu. In een parade lopen is niet helemaal mijn ding, maar ik zie er erg naar uit om iedereen weer te zien!

En de cruise! Nog maar een week en dan ga ik met Lauryn, Taylor, Cara, Madison en al hun mama's op de cruise naar Mexico. We zullen afstappen op 2 eilanden. (geen idee hoe ze heten)Ik ben zelf nog nooit op een cruise geweest, maar ik heb er ontzettend veel zin in!

Verder heb ik 6 dagen per week soccer training, en volgende week beginnen ook de journalism practices. Verder doe ik veel met vriendinnen en probeert mijn host familie me zo veel mogelijk te laten zien van Waco en de omgeving. Er valt dus nog genoeg te beleven!




Reacties

Reacties

Papa

Wat maak jij een mooie dingen mee!!

Zoë

Super gaaf! Ik wil wel foto's zien van je cruise

Oma schepje

Fijn weer wat van je te horen veel plezier met de cruise je bericht ontvangen maar dat is nog niet zover kus omaa schepje

Bakkertjes

hee Lucky Liek, met het concert had je je eigen cowboy hoed op? Zie je wel dat je het nodig had!
Veel plezier nog de komende tijd!

Tante Simone

Wat een boel leuke dingen maak jij toch mee! (Behalve oudjaarsavond dan) daar kun je je hele leven op terugkijken. Al ruim over de helft.....we gaan hier alweer aftellen voor je terugkomst!

Paulien Troost

Lieve Lieke,

Wat super leuk om weer een verslag van jou te lezen uit Texas! Wat maak je veel mee, geweldig. Veel leuker dan het dagelijks gangetje hier, hoor :-)
Skiën, een echt rodeo concert, Mardi Gras, al die leuke dingen op school en dan straks ook nog een cruise! Beste een beetje jaloers op zo'n avontuurlijk leven hoor. Geniet er maar van en neem alle ervaringen maar lekker voor altijd met je mee!
Je zusje was net bij ons nadat ze een korfbal wedstrijd heeft gewonnen. Ze heeft net een week voorjaarsvakantie achter de rug en Lisanne begint er net aan. Dat is wel even wennen voor ze, dat ze niet samen vakantie hebben! Maar gelukkig zijn ze nog steeds onafscheidelijk.
Groetjes uit Mijdrecht Xxx

opa en 0ma

Lieve Lieke
Wat een belevenis vind jij daar in Texas skien en een cruise naar Mexico. Dit is wel een verschil naar VLC gaan of Korfballen. Opa en Oma vinden het enorm leuk dat je dit mee mag maken allemaal. Maar we zullen wel blij zijn als je weer op schiphol staat.
Verders veel kusjes van Opa en Oma

Marijke en Albert

Hoi Lieke,bedankt voor je bericht,zo te lezen vermaak jij je wel.Maar je zult ook wel eens naar je ouders en je broer en zus verlangen,en de rest van de familie.Maar ze gunnen het je van harte.Het is leuk dat je de kans krijgt om verschillende uitstappen te maken.ik hoop dat je vrienden voor het leven maakt,dan kun je er nog eens terug komen.liefs van ons????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!